کوسه جان بازیگر «دزدان دریایی کارائیب» را گرفت «کودک شو» ویژه عید غدیر روی آنتن می‌رود + زمان پخش «منوچهر والی زاده» مجری مناظره انتخاباتی رادیو ورزش شد محمد معتمدی «از ایران نگذشتیم» را خواند + ویدئو «تامینا» جایزه بهترین فیلمنامه فالواترای ایتالیا را کسب کرد کنسرت رایگان محسن ابراهیم‌زاده در منطقه فرهنگی‌گردشگری عباس‌آباد معرفی کاندیدا‌های هیئت‌مدیره انجمن هنر‌های خراسان‌رضوی + اسامی «ترانه راهزنان» از شبکه چهار پخش می‌شود راه‌یابی «آخرین شیهه...» به جشنواره RIFFA کانادا سریال «فراری» روی آنتن شبکه یک + زمان پخش «زخم کاری» به فصل چهارم رسید + جزئیات مریم و رامین «در پناه تو» بعد از ۴۰ سال + عکس جلسه نقد کتاب «گنجشک در اتاق ریکاوری» برگزار شد | کنسرو شدن کلمات و رنده شدن دیالوگ‌ها در شعر فراسپید جکی چان با یک «یک اسطوره» در راه سینما ویژه‌برنامه‌های تلویزیون به مناسبت عید غدیر + زمان پخش دوقلو‌های جایگزین سارا و نیکا در پایتخت ۷ مشخص شدند؟ + عکس صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ گذری بر ظرفیت نمایش‌های سنتی و آیینی در نقد اجتماعی
سرخط خبرها

ماموستا کریمی: چطور جرئت می‎کنید خود را مسلمان بدانید؟

  • کد خبر: ۱۳۱۵۹۲
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
ماموستا کریمی: چطور جرئت می‎کنید خود را مسلمان بدانید؟
مشاور رئیس‎ جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی خطاب به تروریست های تکفیری گفت: این چه جور مردم‌داری است که دیروز در صحن حرم احمد ابن موسی(س) مردم را به رگبار بستید و از برادران و خواهران مسلمان خون ریختید؟ شرم نمی‌کنید؟

به گزارش شهرآرانیوز، سیزدهمین اجلاسیه شهدای وحدت و آیین گرامیداشت سرداران شهید شوشتری و محمدزاده با حضور سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور رهبر معظم انقلاب در امور نیرو‌های مسلح و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، سردار سرتیپ محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار سرتیپ حسن مرتضوی فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه، ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و جمعی از فرماندهان، مدیران و آحاد مردم مشهد، صبح امروز در تالار همایش‌های مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد.

اسلام نه دین شمشیر بلکه دین تحقیق است

ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در این مراسم با اشاره به حادثه تروریستی عصر دیروز در حرم شاهچراغ در شیراز اظهار کرد: سلام و درود خدا بر امام رئوف، علی بن موسی‌الرضا (ع) که مضجع منورش نگین شرق کشور است و برادر باکرامت او حضرت احمد ابن موسی (س) شاهچراغ و خواهر کریمه او حضرت فاطمه معصومه (س)، چراغ راه هدایت سایر هم‌وطنان هستند.

وی افزود: تصاویر شهدایی که امروز در دو طرف این تالار نصب شده، مایه افتخار همه ما هستند. آن‌ها که در جوار رضوان الهی هستند، نیازی به برگزاری اجلاسیه‌های امروز فردای ما ندارند بلکه این ما هستیم که نیاز به الگوگیری از این سرمشق جاودان هستیم تا از آنان بگوییم، وصیت‌نامه‌هایشان را بخوانیم و به هم تذکر دهیم که آنان شیرین‌ترین داشته خود یعنی جانشان را تقدیم اسلام، انقلاب و نظام اسلامی‌کردند و این وظیفه بر ضمه ما هم سنگینی می‌کند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: در فرهنگ مردم کرد، وقتی کسی از دنیا می‌رود، دست پشت دست دیگر می‌زنند و می‌گویند که فلانی از دست رفت، اما وقتی کسی در راه وطن و اسلام شهید شود، هیچ‌کس آه حسرت نمی‌کشد و دست پشت دست نمی‌کوبد، زیرا شهدا از دست نرفته‌اند بلکه سرمایه‌هایی هستند که به‌دست‌آمده‌اند و همان‌طور که امام راحل فرمود، ملت ما تا وقتی شهادت دارد، اسارت نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اجلاسیه شهدای وحدت، یادآور شهدایی است که برای وحدت فقط به شعار اکتفا نکردند بلکه به میدان آمدند و ایثارگری را به حدی رساندند که گوشت و پوست و خون آنان در اثر انفجار تروریست‌های ضددین با برادران اهل سنت آنان آمیخته شد؛ چنان‌که تفکیک آنان از هم ممکن نبود. در این باره، سرلشکر صفوی از ماموستا شیخ‌الاسلام فرمودند و حالا من از شهید کاوه می‌گویم؛ مجاهد محبوبی که از خطه خراسان به کردستان آمد، دوشادوش برادران کرد خود ایستاد و با شهادت خود، کرد و ترک را عزادار و داغدار کرد چنان‌که برادری از خانواده خود را از دست داده باشند.

ماموستا کریمی در محکومیت واقعه تروریستی روز گذشته در شیراز تصریح کرد: نخستین آیه‌ای که بر جان نبی مکرم اسلام (ص) نازل شد، نه با شمشیر بلکه با «اقراء» آغاز شد. اسلام علم، تحقیق و استدلال است و شمشیر مسلمین از نیام بیرون نمی‌آید مگر به جهاد با کفار و برای دفاع از دین خدا. عبادت به‌جز خدمت به خلق نیست و اگر نظام خود را در خدمت مردم قرار داده است، بر هر مسلمان واجب است که خود را وقف خدمت به نظام کند.

چطور اسم اسلام را بر زبان می‌آورید؟!

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تأکید کرد: این چه جور مردم‌داری است که دیروز در صحن حرم احمد ابن موسی (ع) ریختید، مردم را به رگبار بستید و از مسلمانان خون ریختید؟ نه ۱۵ نفر بلکه حتی اگر یک انسان هم در حمله دیشب کشته می‌شد، حرمت خون او بر گردن همه آن کسانی بود که باکمال وقاحت، بر زن و بچه مردم آتش گشودند و ادعای اسلام‌خواهی کردند. شرم نمی‌کنید؟

وی گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌دانند که اگر خود به میدان بیایند و پرچم‌های منحوس خود را برافراشته کنند، همه در ایران متحد می‌شوند تا بینی آن‌ها را به خاک بمالند و در این شرایط، دشمنی را که در غزوات پیامبر (ص) سرکوب و زمین‌گیر شد، احیا کرده و با نام اسلام به جنگ اسلام فرستاده‌اند.

ماموستا کریمی ابراز کرد: چطور اسم اسلام را بر زبان می‌آورید درحالی‌که دستتان به خون زنان و کودکان مسلمان آلوده است؟ یمن و سوریه و عراق کافی نبود که اکنون به سراغ زنان و کودکان ایرانی آمده‌اید؟ خدا و رسول خدا (ص) میان مردم خط‌کشی نکردند، شما با چه حقی میان مردم قائل به فاصله و تفاوت هستید. خدا در قرآن فرمود که باکرامت‌ترین شما باتقواترین شماست و هر درجه‌بندی در نظام اسلامی ساقط است. در این کشور هم به پشتوانه همین منطق قرآنی، کرد، ترک، لر، فارس و بلوچ نداریم و همان‌طور که به‌فرمان امام (ره)، انقلاب کردیم و در جنگ، از این کشور در برابر حمله دنیا دفاع کردیم، امروز هم کنار هم می‌ایستیم و دشمنان اسلام را خوار و ذلیل می‌کنیم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با تأکید بر ضرورت ارتقای بصیرت، اسلام را دین بصیرت دانست و اظهار کرد: علی بن ابی‌طالب (ع) چه خوش فرمود که انسان کور باشد، اما کوردل نباشد. به صد زبان تبیین می‌کنیم که خدا، قرآن، قبله و پیامبر ما یکی است و هر ندایی که بر وحدت تأکید کند، از نفس الهی است و هر صدایی که منادی تفرقه باشد، از حلقوم شیطان است.

وی در انتهای سخنان خود افزود: در پیشگاه خدا و رسول (ص) شهادت می‌دهم که سال ۱۳۵۹، کومله و ضدانقلاب، بدن پدر مرا با اتو سوزاندند و با شکنجه به شهادت رساندند و در آن زمان که در سراسر کشور، مردم پیکر‌های مطهر شهدا را تشییع می‌کردند و خانواده شهدا را گرامی می‌داشتند، ما در کردستان، گلستان و سیستان و بلوچستان حتی جرئت نداشتیم به‌طور علنی تصریح کنیم که خانواده شهید هستیم. این اوج مظلومیت و غربت خانواده‌های شهدای کرد و بلوچ است که به خاطر جنایتکاری گروهک‌های معاند به وجود آمده و امیدواریم که به برکت خون‌های پاک شهدا، ایران اسلامی به‌زودی از لوث وجود این دژخیمان پاک شود.

وحدت، میراث ماندگار شهید شوشتری بود

سردار مرتضوی فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه در ابتدای این مراسم گفت: ۱۲ سال است که یادواره شهدای وحدت در کردستان، سیستان و بلوچستان، گلستان، کرمانشاه، فارس و استان تهران برگزار می‌شود و امروز این توفیق مشمول مشهدالرضا (ع) شده که میزبان سیزدهمین یادواره شهیدان شوشتری و محمدزاده باشد.

وی افزود: قریب به پانصد نفر از مهمانان اجلاس امروز از اقصی نقاط کشور و شامل خانواده‌های معظم شهدا، علمای اهل سنت و پیشکسوتان دفاع مقدس هستند و علاوه بر خانواده شهدای شیعه و اهل سنت، خانواده معظم یکی از شهدای ارامنه هم در مجلس ما حاضر هستند که امیدواریم به برکت این حضور وحدت‌آفرین که میراث ماندگار شهید شوشتری برای ما بود، در پیشگاه شهدا روسفید باشیم.

در انتهای این مراسم از مادران شهدای اهل سنت و زنان جانباز حملات تروریستی گروهک‌های ضدانقلاب تجلیل شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->